Popularny konkurs pilotowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) promujący marki produktowe mikro, małych i średnich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych rusza już 11 lutego i będzie trwał do 11 marca 2020 roku. Konkurs POIR 3.3.3 Go To Brand wspiera eksport MŚP z wybranych, strategicznych branż i umożliwia dofinansowanie szerokiej gamy kosztów marketingowych nawet w 85%.
CEL KONKURSU
zwiększenie eksportu przedsiębiorstw MŚP z branż perspektywicznych dla rozwoju eksportu, w oparciu o produkty i usługi innowacyjne wpisujące się w Krajowe Inteligentne Specjalizacje.
wsparcie skierowane jest zarówno dla początkujących eksporterów, jak i przedsiębiorstw z wieloletnią tradycją w tym obszarze w oparciu o katalog imprez wystawowych dla branż:
sprzęt medyczny
maszyny i urządzenia
IT/ ICT
biotechnologia i farmacja
moda polska
kosmetyki
budowa i wykańczanie budowli
jachty i łodzie
meble
polskie specjalności żywieniowe
sektor usług prozdrowotnych
części samochodowe i lotnicze
DOFINANSOWANIE
poziom dofinansowania:
do 85% dla mikro przedsiębiorstw
do 75% dla małych przedsiębiorstw
do 60% dla średnich przedsiębiorstw
maksymalna wartość projektu: 1 mln zł
zaliczka do 40% całkowitej wysokości dofinansowania
budżet konkursu: 120.000.000
WYDATKI PODLEGAJĄCE REFUNDACJI
targi i wystawy branżowe (wynajem, budowa, obsługa stoisk)
wyjazdy i delegacje
koszty promocji marketingowej
usługi doradcze
ubezpieczenia
szkolenia
usługi doradcze dotyczące umiędzynarodowienia przedsiębiorcy mogą stanowić do 5% łącznej wartości kosztów kwalifikowanych projektu.
szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy mogą stanowić do 2% łącznej wartości kosztów kwalifikowanych projektu.
koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych (diety, noclegi, przejazdy, wizy, parkingi itd.) oraz koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych nie mogą łącznie przekroczyć 60% łącznej wartości kosztów kwalifikowanych projektu.
SPRAWDŹ INNE KONKURSY
POIR 1.1.1 Szybka Ścieżka - Koronowirusy
POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP
POIR 2.1 Wsparcie inwestycji w infrastrukturę przedsiębiorstw
POIR 3.2.1 Badania na Rynek
Fundusze Norweskie
Comments