CEL KONKURSU POPW 1.2
Celem konkursu jest zwiększenie aktywności gospodarczej MŚP z makroregionu Polski Wschodniej na rynkach międzynarodowych. Działanie wspiera przedsiębiorstwa w diagnozie potencjału w zakresie internacjonalizacji, przygotowania organizacyjnego firmy i oferty pod kątem eksportu oraz aktywnego poszukiwania partnerów biznesowych, co ma przyczynić się do wprowadzenia produktów na wybrane rynki zagraniczne.
TERMIN NABORU
07.04 do 28.05.2020 r. - I runda
04.08 do 07.09.2020 r. - II runda
DLA KOGO
Dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na terytorium Polski Wschodniej (woj. lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie) przez przynajmniej 12 miesięcy.
POZIOM DOFINANSOWANIA
Refundacja kosztów: do 85% kosztów kwalifikowanych,
Maksymalna kwota dofinansowania wynosi:
- 800 tys. PLN w przypadku wybrania co najmniej jednego rynku docelowego internacjonalizacji spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii
- 550 tys. PLN w przypadku wybrania wyłącznie rynków docelowych internacjonalizacji z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii.
Budżet konkursu: 50 mln PLN,
WYDATKI PODLEGAJĄCE REFUNDACJI
udział w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych;
usługi doradcze związane z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego,
usługi związane bezpośrednio z wdrożeniem nowego modelu biznesowego, w tym m.in. koszty materiałów reklamowych, szkoleń, tłumaczeń, testów
nabycia środków trwałych z wyłączeniem nieruchomości lub wartości niematerialnych i prawnych w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności.
ATUTY KONKURSU
niski próg przychodów kwalifikujących do konkursu,
szeroki katalog kosztów kwalifikowanych,
WYMAGANIA KONKURSU
zamknięty co najmniej jeden rok obrotowy,
osiągnięcie przychody netto ze sprzedaży nie mniejsze niż 200 tys. PLN przynajmniej w jednym zamkniętym roku obrotowym,
rozpoczęcie realizacji projektu nie później niż 6 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie,
okres realizacji projektu do 24 miesięcy, jednak nie później niż do 31.12.2023 r.
posiadanie co najmniej jednego produktu (wyrobu lub usługi) posiadającego potencjał do internacjonalizacji na co najmniej jednym nowym rynku zagranicznym,
priorytetowo będą traktowane projekty:
- wpisujące się w zakres regionalnych inteligentnych specjalizacji wspólnych dla co najmniej dwóch województw z Polski Wschodniej
- przedsiębiorców, których przychody z eksportu w ostatnim roku obrotowym są mniejsze od 30% sumy przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług,
pomoc nie może być udzielona na realizacje projektów dotyczących handlu obcymi wyrobami/usługami lub działalności wywozowej w szczególności w odniesieniu do rynków zagranicznych, na których wnioskodawca jest już aktywny z produktami substytucyjnymi /komplementarnymi lub dostępne są produkty wnioskodawcy objęte projektem.
SPRAWDŹ INNE KONKURSY
POIR 1.1.1 Szybka Ścieżka - Koronowirusy
POIR 2.1 Wsparcie inwestycji w infrastrukturę przedsiębiorstw
POIR 3.2.1 Badania na Rynek
Fundusze Norweskie
Comments